Πέρασα νύχτες αμέτρητες ξαπλωμένη στον καναπέ, κοιτώντας απλώς το ταβάνι.
Δεν έβρισκε άλλο ερέθισμα ο εγκέφαλος μου. Ένας αόρατος Προκρούστης είχε εισβάλει στη ζωή μου και ανάλογα τις προθέσεις του, έκοβε ό,τι περίσσευε απ’ το κρεβάτι του, τέντωνε ό,τι ήταν λειψό.
Είχα αρχίσει να χάνω πια την ισορροπία μου, το μέτρο μου και το μέτρημα.
Αντιστάθηκα σθεναρά, αλλά ο μυθικός ληστής ήταν ο νικητής.
Ένα ξεχασμένο άδειο τετράδιο σε κάποιο συρτάρι κι ένα bic στυλό, ήταν οι σωτήρες μου. Ο από μηχανής θεός μου.
Καθόμουν συνήθως βράδυ και αποτύπωνα με όμορφα στην αρχή γράμματα, κομμάτια της ζωής μου όχι ξεχασμένα. Κάπου κρυμμένα σε κουτάκια με διαφορετικά χρώματα, στο πίσω μέρος του μυαλού μου.
Μετά πήρε φόρα το χέρι μου και γέμισαν οι σελίδες με χαμόγελα, δάκρυα, ανατριχίλες, σκοτάδια και φως. Αναμνήσεις.
Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύω, όταν δεν περνούν καλά, απλώς νοσταλγούν.
Δεν το έκανα γι αυτό. Όπως εννοώ στον πρόλογο, έψαχνα μαζοχιστικά κάποιες φορές την, θα έλεγα, σκοτεινή μου πλευρά. Και βρήκα αρκετά σημεία.
Κάποιες φορές το χέρι κολλούσε. Έβαζε τελίτσες…τελίτσες… Δεν το προσπερνούσα όμως. Περίμενα ως το επόμενο βράδυ να το αντιμετωπίσω. Εκεί, κάποιο δάκρυ ξέφευγε και άφηνε το στίγμα του πάνω στο μελάνι.
Είμαι περήφανη για τα δάκρυα μου. Είναι λύτρωση να απογυμνώνεσαι, να ντρέπεσαι, να κλαις και μετά να πηγαίνεις στον καθρέφτη και να λες ευχαριστώ. Στον ίδιο σου τον εαυτό. Που ποτέ δεν θα του ξεφύγεις.
Όταν τελείωσε η χωρίς χάρτη διαδρομή μου σε λεωφόρους, πεζοδρόμια, καλλιστεία, μπουντρούμια, διασκεδάσεις, γέλια, χαρές, αυτόφωρα, γιαουρτώματα, επεμβάσεις λυτρωτικές και κόκκινα φώτα, έφτασα στο σήμερα.
Αλλά για το σήμερα δεν μπορούσα να γράψω πολλά, γιατί βρισκόμουν στον πάτο.
Ένας ψηλός άντρας ήταν ο προβολέας που στάθηκε στην κορυφή και μου έδειξε ξανά τον κόσμο από ψηλά.
Μου έριξε ένα βέλος κλεμμένο από το φτερωτό έρωτα και μια μαχαιριά ταυτόχρονα, που εγώ την έκανα στυλό χωρίς να το καταλάβω. Είχα δει τον κόσμο ξανά, αλλά περισσότερο τον κόσμο μέσα μου.
Του το χρωστάω.
Όταν αποφάσισα να μετατρέψω σε βιβλίο δυο χειρόγραφα τετράδια, σκέφτηκα πως κάποιος, κάπου, κάτι θα πάρει από τις λέξεις μου. Κάποια ίδια βιώματα ίσως, κάποιες προσδοκίες παρόμοιες, μια διαπίστωση εν τέλει, πως το διαφορετικό δεν είναι απαραίτητα κακό. Ή τουλάχιστον, δεν φέρει κακό.
Όποιος πιστεύει πως το πεζοδρόμιο είναι η εύκολη λύση, κάνει απλώς την εύκολη σκέψη.
Όποιος νομίζει πως η αλλαγή φύλου είναι μια λάθος απόφαση ή κάτι που γίνεται απερίσκεπτα, αγνοεί πολλά.
Θέλει αρχίδια να κόψεις τα αρχίδια σου.
Δεν είναι εγχείριση αμυγδαλών. Αλλάζεις τη φύση σου. Στην πραγματικότητα τη διορθώνεις, όσο παράδοξο κι αν ακούγεται. Την εξωτερική τουλάχιστον. Τολμάς και ρισκάρεις να χάσεις τη σεξουαλικότητα σου.
Δεν ευνουχίζεσαι. Αυτό θα ήταν απλό. Για σκεφτείτε το. Η ιστορία είναι γεμάτη από αυτούς. Και οι περισσότεροι στέφονταν με δάφνες.
Τα αρχίδια αναγνωρίζονται στο μυαλό και όχι ανάμεσα στα σκέλια. Σκεφτείτε το κι αυτό.
Στο βιβλίο αναφέρω πως, αν κάθε μητέρα είχε το ένα δέκατο από το μεγαλείο της δικής μου, πολλά παιδιά θα ήταν πιο ευτυχισμένα. Και η κοινωνία λίγο καλύτερη. Αυτό δε θέλει σκέψη…
Πιστεύω ότι κάτι διαφορετικό έχει να προσφέρει το συγγραφικό μου πόνημα. Ότι εκεί που πρέπει, θα δώσει.
Ελαφρύ ανάγνωσμα δεν μπορεί να θεωρηθεί. Δεν είναι ανάλαφρο το θέμα του. Γιατί αναφέρεται σε μια ζωή που ζει ανάμεσα σας, θέλετε δε θέλετε. Μια ζωή, που πολλοί ίσως τη θεωρούν ανάπηρη ή λαβωμένη, ίσως και ενταγμένη σε υποκατηγορία.
Αυτή η ζωή όμως έχει Λόγο και αποδεικτικά στοιχεία, πως ό,τι αναπνέει στον κόσμο, είναι το φυσιολογικό. Μόνο οι λάθος σκέψεις είναι αφύσικες και οι κληροδοτημένες προκαταλήψεις.
Θα μπορούσε να είναι το παιδί σου, ο αδελφός σου, ο φίλος σου, η αδελφή σου, ο κολλητός, ο άντρας σου, που η διττή του φύση τον εγκλώβισε και μια Άννα, η όποια Άννα, του ελαφρύνει τις ενοχές, του διώχνει τις Ερινύες.
Σκοπός μου δεν είναι να νουθετήσω. Δεν γίνεται άλλωστε. Οι κοινωνίες δεν αλλάζουν τόσο εύκολα.
Ένα τόσο δα μικρό λιθαράκι θέλω να προσθέσω, για να υπογραμμίσω πως τα φαινόμενα όντως απατούν και τα τεμπέλικα μυαλά εξαπατούν.
Καλή διαδρομή….

